Je hypotheek inzien en aanpassen
Wij willen dat je je hypotheek begrijpt. Dat je je hypotheek kunt inzien wanneer jij dat wil. En niet alleen hoe je hypotheek er nu voor staat, maar ook hoe deze er in de toekomst uitziet. Dat je weet wat je mogelijkheden zijn, wat je kan veranderen en wat de kosten zijn. Via Mijn Robuust heb je altijd inzage in je hypotheek. Sterk geregeld voor nu. En sterk geregeld voor later.
Mijn Robuust: jouw portal, altijd en overal
Bouwdepot
Via Mijn Robuust kun je gemakkelijk je bouwdepot inzien, declaraties indienen, de voortgang volgen en je verbouwplan aanpassen. Regel het gemakkelijk via Mijn Robuust.
Mijn RobuustTerugbetalingen
Via Mijn Robuust kan je gemakkelijk extra terugbetalingen doen en deze inzien. Wanneer je terugbetaalt met eigen geld dan rekenen we geen vergoeding.
Mijn RobuustHypotheekrentes
Via Mijn Robuust kan je direct de annuïtaire of lineaire rentes inzien voor hypotheekrenteaftrek.
Mijn RobuustRentemiddeling
Doe direct een aanvraag voor rentemiddeling. Via Mijn Robuust kan je zien wat je nieuwe maandbedrag wordt. De communicatie gebeurt waar mogelijk via Mijn Robuust. Alles overzichtelijk bij elkaar, zodat jij altijd en overal je verschillende mogelijkheden helder voor ogen hebt.
Mijn RobuustRenteafkoop
Doe direct een aanvraag voor renteafkoop. Via Mijn Robuust kan je zien wat je nieuwe maandbedrag wordt en wat je kosten zijn voor afkoop. De communicatie gebeurt waar mogelijk via Mijn Robuust. Alles overzichtelijk bij elkaar, zodat jij altijd en overal je verschillende mogelijkheden helder voor ogen hebt.
Mijn RobuustProforma aflosnota
Doe direct een aanvraag voor proforma aflosnota. Via Mijn Robuust kan je zien wat je kosten zijn wanneer je je lening helemaal zou terugbetalen. De communicatie gebeurt waar mogelijk via Mijn Robuust. Alles overzichtelijk bij elkaar, zodat jij altijd en overal je verschillende mogelijkheden helder voor ogen hebt.
Mijn RobuustRenteverlengingsvoorstel
Via Mijn Robuust kan je renteverlengingsvoorstellen bekijken en downloaden.
Mijn RobuustKosten en advies
Als je je hypotheek wilt aanpassen, is het soms verplicht om advies te krijgen van een hypotheekadviseur. Hieronder vind je een overzicht wanneer advies verplicht is als je je hypotheek wilt aanpassen en wanneer wij extra kosten rekenen. Je download de productkaart voor bestaande klanten via de button. Natuurlijk kun je met vragen altijd terecht bij je hypotheekadviseur.
Ben je op zoek naar een formulier om een aanpassing door te geven?
Kun je je lening niet betalen?
Verwacht je dat je problemen krijgt met het betalen van je hypotheek? Bijvoorbeeld doordat je gaat scheiden of doordat je inkomsten dalen? Hoe moeilijk het ook is om toe te geven, toch willen we je op het hart drukken zo snel mogelijk met ons contact op te nemen. Samen kunnen we de situatie bekijken en de mogelijkheden. Hoe eerder je contact opneemt, hoe groter de kans is dat er een passende oplossing komt en je in je woning kan blijven wonen.
Voorwaarden
Met een hypotheek ga je voor een lange tijd een relatie met ons aan. Bij Robuust Hypotheken vinden we het belangrijk dat je onze voorwaarden begrijpt.
Veelgestelde vragen
-
Wat is het openstaande bedrag van mijn lening?
Je kunt de hoogte van je lening eenvoudig bekijken in Mijn Robuust. Mijn Robuust is jouw persoonlijke portaal waarin je 24 uur per dag inzicht hebt in je hypotheekgegevens.
-
Ik wil mijn hypotheekgegevens inzien, hoe vraag ik deze op?
Sinds 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van toepassing. De AVG geeft jou meer zeggenschap over jouw persoonsgegevens. Dit betekent dat je het recht hebt om de gegevens in te zien en te ontvangen die Robuust Hypotheken van jou bewaart. Je kunt je persoonsgegevens in een paar stappen opvragen:
1. Ga naar Mijn Robuust en log in
2. Klik rechtsboven op jouw naam en klik vervolgens op ‘Mijn gegevens‘
3. Daarna klik je op ‘Opvragen persoonsgegevens‘
4. Controleer jouw e-mailadres. Klopt dit niet? Dan kun je dit meteen aanpassen
5. Verstuur het verzoek door te klikken op ‘Aanvraag indienen‘
6. Je ontvangt de informatie per e-mail -
Wat is een jaaropgave?
Elk jaar ontvang je een jaaropgave van je hypotheek. Dit is een totaaloverzicht van alle bedragen die je in het jaar moest betalen en hebt ontvangen. Op de jaaropgave staan de gegevens die je kunt gebruiken voor je belastingaangifte.
-
Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?
In het begin van het nieuwe jaar staat je jaaropgave over het voorgaande jaar klaar in Mijn Robuust. Je ontvangt een e-mail wanneer je jaaropgave klaarstaat.
Heb je geen Mijn Robuust account? Vraag dan een registratiecode aan via deze pagina. Je ontvangt binnen 3 werkdagen de code thuis per post waarmee je jouw persoonlijke account kunt activeren.
-
Hoe krijg ik toegang tot Mijn Robuust
Nadat je hypotheek is gepasseerd, ontvang je een welkomstbrief met jouw registratiecode per post. Je ontvangt deze binnen enkele werkdagen nadat wij van de notaris een kopie van de getekende hypotheekakte hebben ontvangen.
Heb je deze registratiecode niet ontvangen? Vraag dan hier de registratiecode aan via de knop ‘Registreren‘. Binnen enkele werkdagen ontvang je de registratiecode per post.
-
Wanneer wordt het maandbedrag van mijn rekening afgeschreven?
Je maandbedrag bestaat uit rente en soms aflossing. We schrijven dit af op de eerste werkdag van de maand. Je betaalt altijd achteraf. Als we het bedrag niet kunnen afschrijven, ontvang je binnen enkele dagen een brief. Hierin staat wat je moet doen.
-
Ik kan mijn hypotheek niet meer betalen, wat moet ik doen?
Verwacht je dat je jouw hypotheek binnenkort niet meer kunt betalen? Samen kunnen we jouw situatie en de mogelijkheden bekijken. Hoe eerder je contact met ons opneemt, hoe meer mogelijkheden er zijn. We denken graag met je mee. Neem contact op met de afdeling bijzonder beheer via 010-242 1591 of bijzonderbeheer@robuusthypotheken.nl. We gaan meteen met je aan de slag.