Voor hypotheekadviseurs

Sterk op alle fronten

Wij vinden het belangrijk dat consumenten goed advies krijgen. Een Robuust Hypotheek kan dus alleen via een onafhankelijk hypotheekadviseur worden afgesloten.

Ik ben consument

Sterk geregeld, voor nu en later

Met de kracht van Aegon, verantwoordelijk voor de financiering van het hypotheekmandaat, heeft DMPM een betrouwbaar en bestendig merk in de markt gezet. Initiatiefnemer van Robuust Hypotheken is Blauwtrust groep. DMPM is als portefeuillemanager verantwoordelijk voor de regie en uitvoering van Robuust Hypotheken. ROMEO distribueert Robuust en DMPM ontwikkelt en onderhoudt het hypotheeklabel Robuust Hypotheken. Quion verzorgt de acceptatie, administratie en het beheer van onze hypotheken. Alle communicatie met de klant verloopt via Quion.

Een duurzame Nederlandse woningvoorraad

Wij vinden het belangrijk om een bijdrage te leveren aan een samenleving die de kwaliteit van leven van mensen verbetert. Daarom vinden we het belangrijk dat jouw klanten in een comfortabel en energiezuinig huis wonen. En dat begint al bij het afsluiten van de hypotheek. Niet voor niets is ons motto ‘sterk geregeld voor nu en later’.

  • We helpen jouw klanten met het verduurzamen van de woning door de mogelijkheid te bieden om een extra bedrag voor verduurzaming in de hypotheek op te nemen. Met dit bedrag kan de woning verduurzaamd worden door bijvoorbeeld te isoleren, zonnepanelen aan te brengen of een warmtepomp te installeren.
  • Door te verduurzamen zorgen we er samen voor dat de (bestaande) woningvoorraad in Nederland duurzamer wordt en minder CO2 uitstoot. Dit draagt bij aan een verminderde opwarming van de aarde en een lagere energierekening voor jouw klanten.

De sterke punten van Robuust Hypotheken

  • Rente- en hypotheekaanbod

    De geldigheid van onze offerte voor nieuwbouw is maximaal 12 maanden en voor bestaande bouw maximaal 6 maanden. Er zijn geen annuleringskosten.
  • Dalrente garantie

    De dalrentegarantie heeft een acceptatietermijn van 3 weken.
  • Voor een brede doelgroep

    Robuust is er voor zelfstandigen vanaf 1 jaar, expats, mensen in loondienst, flexwerkers en accepteert een familie- en vriendenhypotheek. En... er is een speciale 1-2-3 regeling voor ZZP'ers!

Praktische downloads

Stap 1

Verduurzamingsflyer

Download hier de verduurzamingsflyer.

Verduurzamingsflyer
Stap 2

Acceptatiegids

Download de laatste acceptatiegids (oktober 2024).

Download acceptatiegids
Stap 3

Beheergids

Download de laatste beheergids (oktober 2024).

Download beheergids
Stap 4

Beheerkaart voor bestaande klanten

In dit overzicht staan alle aanpassingen die klanten kunnen doen tijdens de looptijd van hun hypotheek en welke kosten daarmee gemoeid zijn (november 2022).

Download beheerkaart
Stap 5

Bouwdepotkaart voor klanten

In deze kaart staan de spelregels omtrent de uitbetaling van het bouwdepot (oktober 2022).

Download spelregels bouwdepot
Stap 6

Algemene Voorwaarden

Download de Algemene Voorwaarden (juni 2022).

Download Algemene Voorwaarden

Wil je een bestaande Robuust hypotheek wijzigen?

Ga dan naar onze downloads en download het formulier dat jij nodig hebt.
Alle formulieren

Wie mag de Robuust Hypotheek aanbieden?

Wil je een Robuust hypotheek aanvragen of een beheermutatie uitvoeren en heb je nog geen aanstelling? Meld je dan aan bij één van onderstaande partners:

ROMEO Financiële Diensten

DAK

Meer weten over welke keuze het beste is voor jouw kantoor? Neem contact op met onze accountmanager:

Mark de Bruijn | 06 – 121 281 71

Veelgestelde vragen

  • Ik heb een vraag over een aanvraag. Met wie kan ik contact opnemen?

    Je kunt terecht bij de partner waar je een aanstelling hebt.

    MO.Servicing

    • BlueLine Hypotheekdesk: telefoonnummer 088-766 38 15
    • Basic Serviceproviding: telefoonnummer 088-766 38 69
    • Huismerk: telefoonnummer 088-766 38 70

    DAK

    Je kunt DAK telefonisch bereiken op: 030-214 22 98

  • Wat zijn de actuele verwerkingstijden?

    Je vindt de actuele verwerkingstijden via de partner waar je de aanvraag hebt ingediend.

    MO.Servicing

    • BlueLine Hypotheekdesk
    • Basic Serviceproviding
    • Huismerk

    Aanvragen die worden ingediend via één van bovenstaande bedieningsconcepten, worden verwerkt door MO.Servicing. De verwerkingstijden van MO.Servicing vind je op de website van MO.Servicing.

    DAK
    De verwerkingstijden van DAK vind je op de inlogpagina van DAK.

  • Wat is de status van mijn aanvraag?

    Je kunt de status van de aanvraag inzien via de partner waar je de aanvraag hebt ingediend.

    MO.Servicing
    Je kunt de status van de aanvraag inzien via de inlogpagina van MO.Servicing.

    DAK
    Je kunt de status van de aanvraag inzien via de inlogpagina van DAK.

Bekijk alle 'Veelgestelde vragen'